Az elektromos autók (EV) nemcsak közlekedési eszközök, hanem az otthoni energiaellátás kulcsszereplőivé is válhatnak. A kétirányú töltési technológia (V2G azaz vechicle to grid) lehetővé teszi, hogy az elektromos autók akkumulátorai visszatápláljanak az otthoni vagy szolgáltatói hálózatba, stabilizálva a villamosenergia-hálózatot és csökkentve az energiaköltségeket.
A Fraunhofer Intézet tanulmánya szerint az elektromos autók otthoni akkumulátorként történő használata különösen előnyös lehet olyan országokban, mint Németország és Franciaország. Magyarországon is megoldást nyújthatna a nyári napenergia-túltermelés és az éjszakai áramhiány problémájára. Napközben az EV-k tárolhatnák a felesleges energiát, amelyet este visszatáplálhatnának az otthonokba.
A Transport & Environment szerint az elektromos autók energiatárolóként való széleskörű használata évente akár 22 milliárd euró megtakarítást jelenthetne az EU-ban, és az unió teljes energiaigényének akár 9-20 százalékát fedezhetnék.
Franciaországban már megjelentek ösztönző programok: a Renault R5 tulajdonosai 10.000 km ingyenes vezetést kapnak, ha autójukat napi 15 órán keresztül grid-akkumulátorként használják. Egy Eon felmérés szerint a válaszadók 77%-a támogatná a kétirányú töltést otthonában.
Bár a kezdeti költségek magasabbak lehetnek, a megtakarítások gyorsan kompenzálják a befektetést. Az elektromos autók és a megújuló energiaforrások kombinálása egy fenntarthatóbb, rugalmasabb energiarendszert hozhat létre.